måndag 10 maj 2010

hemma igen

efter en helg värd att lägga på minnet, nära hjärtat! Lyckades missa att byta Europaväg men kom på det i höjd med Hallsberg. Då hade jag hunnit shoppa skor och ett par byxor oxå. Effektivitetens moder!

Väl framme i Arvika snirklade jag mej fram efter vägbeskrivningen "vänster i första rondellen, rakt genom nästa och sen svänger du höger precis innan du kör ut i skogen igen". Lite kärlek till stan redan då och där :-) En guidad tur på musikhögskolan - jag nog faktiskt egentligen alltid ångrat att jag inte gått på - följde innan vi for hem och hämtade stora A 7 år på skolan.

Lite varm i hjärtat blev jag allt när han på väg hem, viskar till sin far "ska hon stanna flera dar? Ska hon sova hos oss?" och svarar med ett "JIIIIPPPIE" när pappan sa ja :-)

Innanför dörren hemma i huset möts vi av lilla V, snart 3 år. Hon har just fått ett plåster på fingret. Med Lille Skutt. Snacka om ice breaker! Två nya kompisar på mindre än 20 minuter. Det är bra utdelning...

Fredagkvällen spenderades på two man hand med Håke. Bowling med sportdryck, middag och nattklubb med G&T visade sig vara ett på alla sätt vinnande koncept!

Hem till soffan för att hinna prata mer mer och mer

Lördagen var magisk:-) Fika på stan med Rebecka, Martin och fina lilla Minja, grillmiddag hemma i huset och sen en tältkväll för mej, Håke och hustru Maria, med Joe Labero. Magiskt? Japp :-)

Hem till soffan för att hinna prata mer mer mer mer och mer... denna natt ägnades åt att hissa och dissa Hajen 2.

Söndag - hemfärd... Frukost, fika och lunch utan att hinna resa oss från bordet ungefär. Jo, vi sov - å förlåt- såg på Kogänget i soffan oxå. Undrar var alla barn tog vägen bara...

En sväng till förbi Ingesund och en flukt på den mytumspunna magnifika Magnolian...

Avsked är skit! Så är det... Men nu hittar både jag och Doris vägen, så inte ska det ta 19 år till nästa färd?! Arvikafestivalen går av stapeln 15-17 juli... Jag, Anna-Carin och en liten husvagn borde nog allt ta och åka dit?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar